• apple.jpg
  • zalew_zemborzycki_6.jpg
  • zalew_zemborzycki_7.jpg
  • zalew_zemborzycki_8.jpg

Jazda na rowerze to sport bardzo bezpieczny i przyjazny dla naszego organizmu. Rower mniej męczy, przy podobnym wysiłku energetycznym możemy pedałować kilka godzin podczas gdy godzinny bieg wypompowuje energie z większości z nas.

OPIS MOJEGO SZLAKU

Szlak wiedzie wokół Zalewu Zemborzyckiego. Rozpoczyna się przy tamie, następnie prowadzi wschodnim brzegiem (nadbrzeżem lub lasem). Biegnie do tzw. „rękawa” – uroczego zakątka Zalewu, następnie dojeżdżamy do „cypla” z zieloną plażą. Wracając dojeżdżamy do mostu z Zemborzycach dającego początek Zalewu i wracamy zachodnim brzegiem mijając po lewej stronie Zemborzyce.

Rowerem wokół Zalewu

Na początku nadbrzeżem: chodnikiem z płytek...

Brzeg Zalewu od strony Dąbrowy
 ...przechodzącym później w piaszczystą drogę, która gdy zbliżamy się do wyspy (3500 metrów od tamy) kończy się i...

Rowerem wokół Zalewu
...musimy wjechać do lasu Dąbrowa.

Możemy też zacząć jechać od razu lasem po wąskich i krętych dróżkach które podczas upalnych dni dostarczą nam upragnionego cienia i chłodu.

Leśne ścieżki
Nie zawsze jednak są wąskie i kręte, czasami bywają szerokie i proste.

Rowerem wokół Zalewu.
Ale też posiadają dość strome zjazdy i podjazdy, więc uważajmy!

Uwaga strome zjazdy!

Gdy dojedziemy w pobliże wyspy znajdziemy wygodną, zieloną polankę, gdzie możemy w ciszy odpocząć podziwiając otaczającą nas przyrodę.

\" title=

Ruszamy dalej. Jedziemy już naprawdę wąską, krętą i miejscami podmokłą ścieżką (mijając z prawej tzw. "rękaw" - naprawdę uroczy zakątek)...

...bardzo blisko brzegu aż dojedziemy do leśnej drogi biegnącej od ulicy Osmolickiej do Grzybowej. Po przejechaniu kilkunastu metrów skręcamy w prawo i jadąc blisko brzegu (mijamy "rękaw" z prawej) dojedziemy do zielonej plaży na "cyplu" skąd rozpościera się wspaniały widok na nasz Zalew Zemborzycki.

Zielona plaża
Gdy już po raz kolejny odpoczniemy możemy wracać znów brzegiem lub ulicą Grzybową z której skręcamy w prawo w ulicę Bór i dojedziemy do ulicy Cienistej która doprowadzi nas do mostu dającego początek Zalewowi.

ulica Grzybowa

Za mostem skręcamy w prawo i wracamy drogą nad brzegiem mijając po lewej stronie Zemborzyce z zabytkowym kościołem. Tak dojedziemy do wygodnej ścieżki rowerowej, którą wrócimy do Ośrodka „Graf-Marina” i początku naszej podróży.

Powrót z Zemborzyc brzegiem Zalewu

Długość szlaku wynosi około 13 km. Pod względem technicznym należy do łatwych. Prowadzi brzegiem z twardym podłożem z płytek, rzadko piaszczystymi dróżkami, polnymi drogami o twardej nawierzchni i ścieżką rowerową. Szlak znajduje się na jednakowej wysokości npm. Z wyjątkiem gdy jedziemy lasem z kilkoma bardziej stromymi zjazdami i podjazdami.